-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:46516 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:26

چگونه عده كم به مقامات عالي و معنوي مي رسند با اينكه قانون جامع و موفق آن است كه نفعش براي اكثر باشد نه اقل و آيات و قليل من عبادي الشكور و اكثر هم لايعقلون را چگونه تفسير مي كنيد؟
قانون جامع و موفق آن است كه قابل عمل باشد و در مورد قوانين الهي قابليت عمل نه تنها براي اكثريت بلكه براي همه انسانها وجود دارد دليل آن اين است كه عده يي به قانون عمل مي كنند با اينكه شرائط آنان با ديگران كه بقانون عمل نكردند مساوي است و نكته آن اين است كه ملاك در عمل به قانون و پاداش و جزاء اختيار انسان است و اختيار در همه موجود است د راين ميان هر كس تصميم گرفت و با اراده قوي به قانون عمل كرد شايسته پاداش است و هر كس از اختيار خويش بهره نگرفت و بر خلاف قانون عمل كرد شايسته پاداش است و هر كس از اختيار خويش بهره نگرفت وبرخلاف قانون عمل كرد شاسته كيفر خواهد و اين منافات ندارد با اينكه اكثريت انسانها با وجود اينكه امكانات عمل بقانون در آنها وجود دارد راه تخلف از قانون را بپيمايند و

ـ2383ـ
تنها اقليتي باشند كه اهل تعقل و علم و سپاسگزاري و عمل به قانون باشند آنچه كه از نظر ما، مخفي مانده است اين حقيقت مهم است كه در بينش ديني، از انسان نمي خواهند كه مكتب را با تحميل بپذيرد. كار مكتب تلقين، تحميل نيست، بل انتخاب آدمي مقصود است با چنين هدف بلندي، ارزش گوهر انسان آنگاه متبلور و كشف مي شود كه راه را انتخاب آگاهانه كند. مذهب مسؤل عدم انتخاب نيست .انا هديناه السبيل إمّا شاكراً و إمّا كفوراً...;(1) ما انسان را هدايت نموديم، حال مي خواهد شاكر باشد يا كافر; مسؤوليت اين بود كه امكان انتخاب براي آدمي را ايجاد كند.
پس آنجا كه در قرآن از عدم شكر و يا تعقل گفتگو كرده است يك خبر دادن از حال ماست. آدمهايي كه به چنين دستورات سعادت سازي عمل نمي كنند، چرا هنگام تشنگي از آب خوردن خودداري نمي كنند؟!

(بخش پاسخ به سؤالات )

ـــــــــــــــــــــ
1 - سوره دهر يا انسان آيه 3.

ـ2384ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.